Amsterdam, Nederland | Published on: January 26, 2012
Rockstart Accelerator weet nieuwe entrepeneurs in residence, adviseurs en mentoren aan zich te binden http://pr.co/p/000o6n

ROCKSTART ACCELERATOR WEET NIEUWE ENTREPRENEURS IN RESIDENCE, ADVISEURS EN MENTOREN AAN ZICH TE BINDEN

Doel: het accelereren van een nieuwe lichting veelbelovende, jonge Europese startups

AMSTERDAM – 26 januari 2012Rockstart Accelerator, een nieuw startup incubator programma, helpt veelbelovende jonge Europese ondernemingen bij het in de markt zetten van hun bedrijf en geeft deze een kans op internationale doorbraak. De incubator maakt vandaag bekend dat een aantal gerenommeerde namen in de wereld van ondernemerschap en technologie het initiatief steunen en zich voor het incubator programma beschikbaar stellen als experts en entrepreneurs in residence, visiting advisors en als mentoren.

Het hoofdkantoor van Rockstart Accelerator is gevestigd in Amsterdam. Van hieruit zal aan 10 nieuwe, startende ondernemingen alle denkbare steun gegeven worden om internationaal door te breken. De hulp wordt o.a. verleend door mentoren die in totaal 100 dagen van hun kennis en ervaring zullen inzetten voor het realiseren van de ambities van de startende ondernemingen. Het programma zal worden besloten met een rondreis van 25 dagen langs bedrijven, succesvolle Amerikaanse ondernemers en investeerders in Silicon Valley, Californië.

“De kwaliteit en de waarde van een accelerator programma wordt in hoge mate bepaald door het aantal succesvolle ondernemers en experts waar de startups door gecoacht worden,” zegt Oscar Kneppers, bedenker en oprichter van Rockstart.

Don Ritzen, Medeoprichter en CEO van Rockstart Accelerator “Het is geweldig om te zien hoeveel gerenommeerde ondernemers bereid zijn om de nieuwe generatie startups te helpen.”

Twee grote namen uit de wereld van de technologie gaan deze rol op dagelijkse basis vervullen. De taak van de expert en entrepreneur in residence is het begeleiden van de startup teams tijdens “office hours”. De twee zullen dagelijks beschikbaar zijn voor het beantwoorden van vragen en het meedenken over oplossingen voor online-, retail- , management-, en vele andere vraagstukken. Door hun continue beschikbaarheid kan er optimaal gebruik worden gemaakt van hun kennis en vaardigheden. De expert en entrepreneur in residence van Rockstart Accelerator zijn:

(1)    Joris van Heukelom - Joris is partner in MakerStreet. Hij bezit meer dan tien jaar ervaring in digitale media, o.a. als voormalig CEO van Sanoma Digital. Joris heeft uitgebreide kennis in het begeleiden van jonge technologiebedrijven en zal een bron van informatie zijn voor de Rockstart-ondernemers op de gebieden van; productontwikkeling, het uitwerken van de ideale pitch en slimme ‘to-market’-strategieën. (expert in residence)

(2)   Sebastiaan Hooft – Sebastiaan is medeoprichter van een van de grootste online retail sites voor hardware en sinds een tiental jaren een pionier in de Nederlandse online detailhandel.. Hij heeft een reeks van succesvolle internet-, mode- en mediabedrijven opgebouwd, dat leidde tot baanbrekende e-commerce successen in Nederland. Daarnaast adviseerde hij toonaangevende venture capital bedrijven over hun internet investeringen. Daarnaast werkte Sebastiaan op director’s niveau voor een succesvolle onderneming die is opgenomen in de Deloitte Technology Fast 500. Sinds 2011 zet hij zijn vaardigheden in voor liefdadigheidsdoeleinden en maakt hij onderdeel uit van verschillende adviesraden van groeiende bedrijven. (entrepreneur in residence)

Rockstart Accelerator heeft ook een aantal internationaal gerespecteerde adviseurs en mentors uit de wereld van de technologie gecommitteerd aan het helpen van haar 10 startups. Ook deze adviseurs bezoeken de startup teams en delen relevante ervaringen met de ondernemers.

De nieuwe Rockstart Accelerator adviseurs, zijn ondermeer:

• Werner Vogels - CTO en VP van Amazon.com, alsmede het brein achter Amazon Web Services
  • John Mullins – Serial ondernemer en Auteur van de bestseller Getting to Plan B

Nieuwe mentoren die de teams frequent zullen bijstaan:

• Alex Barrera - CEO en oprichter van Press 42
  • Elias Bizannes - Directeur van Charles River Ventures, oprichter van Startupbus en partner bij StartupHouse
  • Raj Singh - Entrepreneur in Residence bij SRI International
  • Oren Michels - CEO en oprichter van Mashery
  • Kave Kochbeck - Voormalig CTO van Friendster
  • Ash Maurya - Oprichter van Spark59 en auteur van Running Lean
  • Dees Chinniah - Firestarter bij Mozilla, de makers van Firefox
  • Danielle Morrill - Marketing Director van Twilio
  • Dawson King - Serial entrepreneur en heeft vijf venture-backed bedrijven verkocht
  • Lisa Gansky - Mede-oprichter van Ofoto en auteur van The Mesh en Angel
  • Bedy Vang - Principal en mentor van 500 Startups
  • Ciara Byrne - Europese Contributor, VentureBeat
  • Patrick Vlaskovits - Ondernemer, mentor en auteur over ‘customer development’.
  • Humphrey Polanen - Managing Director bij Sand Hill Management Partners, een private equity bedrijf in Silicon Valley

Rockstart Accelerator is een nieuw, intensief programma dat startups helpt met specifieke kennis, netwerken, contacten en investeringen om een idee sneller en beter voorbereid naar de markt te brengen. Tijdens het Rockstart Accelerator programma krijgen deelnemende teams steun op het gebied van investeringen, media, marketing, juridische en operationele aspecten. De basis van Rockstart Accelerator is Amsterdam, Europese broedplaats voor nieuwe innovatieve bedrijven. De eerste 10 startups in het Rockstart Accelerator-programma starten op 22 maart 2012.

De Rockstart Accelerator Programma 2012 is voor startups uit heel Europa. De mogelijkheid tot inschrijven voor het programma eindigt op 31 januari 2012. Rockstart jouw bedrijf en meld je vandaag nog aan op http://www.rockstart.com/accelerator.

# #
VERKORTE PITCH ROCKSTART ACCELERATOR

De deelnemers van de 10 teams die winnen krijgen; tot 15.000 euro investering, 99 mentoren, een intensief programma van 100 dagen + een extra zomerprogramma van drie maanden, waarvan de laatste 25 dagen een road trip in de VS +  6 maanden gratis kantoorruimte in Amsterdam.

— Oscar Kneppers, bedenker en oprichter van Rockstart.