Amsterdam, Nederland | Published on: January 31, 2012
Rockstart Accelerator werkt samen met Google, Microsoft BizSpark Plus Programma,Mozilla WebFWD en StartupHouse http://pr.co/p/000o7m

ROCKSTART ACCELERATOR SLUIT NIEUWE PARTNERSHIPS IN SILICON VALLEY EN EUROPA

Google, Microsoft BizSpark Plus Programma, Mozilla WebFWD en StartupHouse ondersteunen de nieuwe generatie Nederlandse startups

AMSTERDAM – 31 januari 2012Rockstart Accelerator, een nieuw startup incubator programma, helpt veelbelovende jonge Europese ondernemingen bij het in de markt zetten van hun bedrijf en geeft deze een kans op internationale doorbraak. De incubator maakt vandaag, één dag voor het sluiten haar inschrijvingen, een aantal nieuwe partnerships bekend met gerenommeerde technologie bedrijven waaronder Google, Microsoft BizSpark, Mozilla WebFWD en StartupHouse.

Het hoofdkantoor van Rockstart Accelerator is gevestigd in Amsterdam. Van hieruit zal aan 10 nieuwe, startende ondernemingen alle denkbare steun gegeven worden om internationaal door te breken. De hulp wordt o.a. verleend door mentoren die in totaal 100 dagen van hun kennis en ervaring zullen inzetten voor het realiseren van de ambities van de startende ondernemingen. Het programma zal worden besloten met een rondreis van 25 dagen langs bedrijven, succesvolle Amerikaanse ondernemers en investeerders in Silicon Valley, Californië.

De partner organisaties ondersteunen het Rockstart Accelerator programma op de volgende manieren:

• Google: Behalve dat de 10 Rockstart Accelerator teams het Google headquarters in Mountain view voor een paar dagen bezoeken, zullen ze ook de mogelijkheid krijgen om tijd door te brengen met het Google developer team, dat hun zal helpen met de technologische aspecten van hun bedrijf. De sessies worden deels begeleid door Don Dodge, developer evangelist bij Google. Hij zal de teams mentoren over product ontwikkeling en startup life in silicon valley.
  • Microsoft BizSpark Plus Programma: Microsoft BizSpark is een programma dat technologische start-ups wereldwijd ondersteunt en innovatie stimuleert. Het nieuwe BizSpark Plus progamma is een uitbreiding van Microsoft BizSpark; het doel is om “high potential” startups te ondersteunen met extra producten en diensten van Microsoft. Het nieuwe programma is alleen beschikbaar via een select aantal incubators en accelerators, waaronder Rockstart Accelerator. Hun eerste aanbod, Windows Azure voor BizSpark Plus, helpt startups met de kosten die ze maken voor cloud computing.  Windows Azure is een gemakkelijk, betrouwbaar en krachtig platform dat gebruikt kan worden voor het maken van cloud-applicaties, online services en websites. Alle 10 startups in Rockstart Accelerator  krijgen tot 60.000 euro waarde aan cloud computing, over een periode van 2 jaar.
  • Mozilla WebFWD: WebFWD ondersteunt Open Source projecten die een positieve invloed hebben op het web: ze verschaffen deelnemers met mentorschap door wereldwijde industry experts, toegang tot het Globale Mozilla network, de infrastructuur en met andere middelen. WebFWD ondersteunt de Rockstart Accelerator teams o.a. met één-op-één meetings met Mozillians en hun wereldwijde network van teams, partners en mentoren waaronder tech beroemdheden als Guy Kawasaki, Pascal Finette en Enrique Allen
  • StartupHouse: Alle 10 Rockstart Accelerator bedrijven zullen in het Startup House in San Francisco verblijven en dit gebruiken als basis tijdens hun 25-dagen durende Silicon Valley trip. Het Startup House huisvest een groot aantal Amerikaanse startups en verwelkomt veel internationale bezoekers, wat garant staat voor een inspirerende en ondernemende omgeving waar automatisch interessante, nieuwe connecties worden gemaakt.

“Het is geweldig om te kunnen samenwerken met gerenommeerde bedrijven als  Google, Microsoft BizSpark, Mozilla WebFWD en StartupHouse,” aldus Don Ritzen, oprichter van Rockstart Accelerator. “Onze samenwerking met deze tech powerhouses is een belangrijke mijlpaal in onze missie: het opzetten van een hoogwaardig programma dat de nieuwe generatie startups helpt om hun bedrijf nationaal en internationaal op de kaart te zetten”

Rockstart Accelerator is een nieuw, intensief programma dat startups helpt met specifieke kennis, netwerken, contacten en investeringen om een idee sneller en beter voorbereid naar de markt te brengen. Tijdens het Rockstart Accelerator programma krijgen deelnemende teams steun op het gebied van investeringen, media, marketing, juridische en operationele aspecten. De basis van Rockstart Accelerator is Amsterdam, Europese broedplaats voor nieuwe innovatieve bedrijven. De eerste 10 startups in het Rockstart Accelerator-programma starten op 22 maart 2012.

De Rockstart Accelerator Programma 2012 is voor startups uit heel Europa. De mogelijkheid tot inschrijven voor het programma eindigt op 31 januari 2012. Rockstart jouw bedrijf en meld je vandaag nog aan op http://www.rockstart.com/accelerator.

# #

VERKORTE PITCH ROCKSTART ACCELERATOR

De deelnemers van de 10 teams die winnen krijgen; tot 15.000 euro investering, 99 mentoren, een intensief programma van 100 dagen + een extra zomerprogramma van drie maanden, waarvan de laatste 25 dagen een road trip in de VS +  6 maanden gratis kantoorruimte in Amsterdam.

Het is geweldig om te kunnen samenwerken met gerenommeerde bedrijven als Google, Microsoft BizSpark, Mozilla WebFWD en StartupHouse.

Onze samenwerking met deze tech powerhouses is een belangrijke mijlpaal in onze missie: het opzetten van een hoogwaardig programma dat de nieuwe generatie startups helpt om hun bedrijf nationaal en internationaal op de kaart te zetten.