Amsterdam, Netherlands | Published on: March 20, 2012
TomTom huisvest 10 Rockstart startups en steunt nieuwe generatie ondernemers http://pr.co/p/000okh
Rockstart Accelerator maakt vandaag bekend dat één van Nederlands meest succesvolle technologiebedrijven, TomTom, de 10 startups van Rockstart 6 maanden lang gaat huisvesten. Daarnaast sluit TomTom board member Alain De Taeye, voormalig oprichter van Tele Atlas, zich aan als mentor bij het programma.

AMSTERDAM – 20 maart 2012Rockstart Accelerator, een nieuw startup incubator programma dat a.s. vrijdag 23 maart van start gaat, helpt veelbelovende jonge Europese ondernemingen bij het in de markt zetten van hun bedrijf en geeft deze een kans op internationale doorbraak. De incubator maakt vandaag bekend dat één van Nederlands meest succesvolle technologiebedrijven, TomTom, de 10 startups van Rockstart 6 maanden lang gaat huisvesten. Daarnaast sluit TomTom board member Alain De Taeye, voormalig oprichter van Tele Atlas, zich aan als mentor bij het programma.

De eigenaar van de locatie op het Rembrandtplein, de Nedstede Groep, is ook een belangrijke partner. Eigenaar en CEO Michael van de Kuit steunt dit initiatief en vindt het belangrijk om de Amsterdamse startups te helpen aan een inspirerende office space. “Ook ik ben 22 jaar geleden begonnen en weet hoe belangrijk support is in de eerste fase van jong ondernemerschap “.

Het hoofdkantoor van Rockstart Accelerator is gevestigd op het Rembrandtplein in Amsterdam. Vanuit deze bruisende locatie in het hart van Amsterdam zal aan 10 nieuwe, startende ondernemingen alle denkbare steun gegeven worden om internationaal door te breken.

Don Ritzen, Medeoprichter en MD van Rockstart Accelerator “We zijn verheugd en vereerd dat we onze startups kunnen onderbrengen bij het toonbeeld van Nederlands tech- ondernemerschap en internationaal succes”. “Het enthousiasme voor Rockstart, en de snelheid waarmee ons initiatief werd omarmt zegt veel over TomTom: het is een geweldig, dynamisch en fast-moving bedrijf waar we de komende maanden intensief mee samen zullen werken”

Alain De Taeye, Management Board TomTom “Bij TomTom geloven we in de kracht van innovatie en zien het als onze verantwoordelijkheid om de volgende generatie ondernemers te steunen en te helpen om hun ideeën naar de markt te brengen. Het Rockstart initiatief is hier een geweldig voorbeeld van, en onderstreept ons geloof dat Europa, en specifiek Nederland een sleutelrol behoort te spelen op het gebied van innovatie en technologie, nu en in de toekomst”.

Rockstart Accelerator is een nieuw, intensief programma dat startups helpt met specifieke kennis, netwerken, contacten en investeringen om een idee sneller en beter voorbereid naar de markt te brengen. Tijdens het Rockstart Accelerator programma krijgen deelnemende teams steun op het gebied van investeringen, media, marketing, juridische en operationele aspecten. De basis van Rockstart Accelerator is Amsterdam, Europese broedplaats voor nieuwe innovatieve bedrijven. De eerste 10 startups in het Rockstart Accelerator-programma starten op 23 maart 2012.

Voor meer informatie en vragen:

Rockstart Accelerator
Don Ritzen, co-founder en CEO
Rokin 75
1012 KL  Amsterdam
e:      don@rockstart.com
t.:     +31 654 697 517

TomTom
Kristina Nilsson, corporate communications
e:      kristina.nilsson@tomtom.com
t:      +31 20 7575 194

"Bij TomTom geloven we in de kracht van innovatie en zien het als onze verantwoordelijkheid om de volgende generatie ondernemers te steunen en te helpen om hun ideeën naar de markt te brengen. Het Rockstart initiatief is hier een geweldig voorbeeld van, en onderstreept ons geloof dat Europa, en specifiek Nederland een sleutelrol behoort te spelen op het gebied van innovatie en technologie, nu en in de toekomst”.

— Alain De Taeye, board member TomTom en voormalig oprichter Teleatlas
"Ook ik ben 22 jaar geleden begonnen en weet hoe belangrijk support is in de eerste fase van jong ondernemerschap“

— Michael van de Kuit, Eigenaar en CEO Nedstede groep
"Het enthousiasme voor Rockstart, en de snelheid waarmee ons initiatief werd omarmt zegt veel over TomTom: het is een geweldig, dynamisch en fast-moving bedrijf waar we de komende maanden intensief mee samen zullen werken."

"We zijn verheugd en vereerd dat we onze startups kunnen onderbrengen bij het toonbeeld van Nederlands tech- ondernemerschap en internationaal succes."