Amsterdam | Gepubliceerd op: 23 maart 2012
Pitch
Rockstart Accelerator in Amsterdam gestart met 10 bedrijven uit 5 landen in startup support programma http://pr.co/p/000olh
Samenvatting
Rockstart Accelerator is vandaag gestart met de eerste 10 bedrijven uit 5 verschillende landen in zijn startup support programma om veelbelovende ondernemingen versneld in de markt zetten. Rockstart geeft starters daarmee een grotere kans op internationale doorbraak.

De eerste 10 Rockstart-startups werden welkom geheten door Harold Goddijn, mede-oprichter en CEO van TomTom. Rockstart Accelerator huist de komende 6 maanden in TomTom's kantoor op het Rembrandtplein in Amsterdam. Goddijn memoreerde enkele lessen van TomTom's 'early days' in Amsterdam: "Het zal een ruige tocht zijn, de weg naar succes is hobbelig. Je zult je plannen regelmatig moeten aanpassen. Maar vergeet nooit je visie. Onthoudt: je bent begonnen door je passie. Niet voor het geld". Cliff Reeves van Rockstart-partner Microsoft BizSpark in Seattle, stak bij de aftrap de startups een hart onder de riem: "Jullie vertegenwoordigen de toekomst. Het is aan jullie hoe die eruit ziet."
Rockstart oprichter Oscar Kneppers: "Met de aftrap van onze Accelerator laten we zien waar Rockstart voor staat: het écht helpen van startups en het stimuleren van ondernemerschap in hun eerste, meest uitdagende periode. We zijn trots op onze eerste lichting. Er zullen nog vele volgen".

Ambities prikkelen
Vanaf Rockstart Accelerator in het hart van Amsterdam, zal aan 10 nieuwe, startende ondernemingen alle denkbare steun gegeven worden om internationaal door te breken. Don Ritzen van de Rockstart Accelerator “We zijn vereerd dat we TomTom als key innnovation partner bij ons initiatief hebben kunnen betrekken. Alle startups hebben internationale ambities, willen innoveren en nieuwe markten openbreken. Om ze daarin verder te prikkelen wil Rockstart  ze onderdompelen in een internationale, bruisende omgeving: TomTom's kantoor is hierin ideaal.”.

De 10 startups die aan Rockstart Accelerator 2012 deelnemen:

Wercker, Builds as a Service a.k.a. "the Github for Continuous Integration"

Videoavatars VideoAvatars is a highly compelling premium ad format. Video analytics included.

Pastbook Al je levensmomenten op 1 plek. Verzamelen je levensmomenten in één plek en vertel het verhaal voor jezelf, voor de toekomst.

Postcron Postcron helpt drukke mensen om een audience te creeren op facebook.

Nexi.me Nexi helpt bedrijven om top talent te vinden door bestaande (social) netwerken van hun werknemers.

Ideedock laat je een ideeen-wedstrijd creeren en andere mensen uitnodigen om een challenge te creeeren en andere mensen uit te nodigen om ideeen toe te voegen, en erop te stemmen.

IMGZINE ImgZine is een startup dat real-time, persoonlijke tablet magazines produceert voor publishers en grote bedrijven.

Owlin  Owlin brengt het internet in kaart, relateert data en export het naar jou in één universele API.

Djukeit Hoor jouw favoriete nummer op een playlijst in een locale bar, kroeg of restaurant.

Peerby: Online deel-platform om efficient 'spullen te huren bij de buren'.

Rockstart Accelerator is een nieuw, intensief programma dat startups helpt met specifieke kennis, netwerken, contacten en investeringen om een idee sneller en beter voorbereid naar de markt te brengen. Tijdens het Rockstart Accelerator programma krijgen deelnemende teams steun op het gebied van investeringen, media, marketing, juridische en operationele aspecten. De basis van Rockstart Accelerator is Amsterdam, Europese broedplaats voor nieuwe innovatieve bedrijven. De eerste 10 startups in het Rockstart Accelerator-programma starten op 23 maart 2012.

Voor meer informatie en vragen:

Rockstart Accelerator

Don Ritzen, co-founder

e:         don@rockstart.com

t.:         +31 654 697 517

TomTom

Kristina Nilsson, corporate communications

e:         kristina.nilsson@tomtom.com
t:         +31 20 7575 194

Citaten

— Harold Goddijn, CEO TomTom
"Jullie vertegenwoordigen de toekomst. Het is aan jullie hoe die eruit ziet."

— Cliff Reeves, Microsoft BizSpark