Undercurrent, Amsterdam | Published on: May 25, 2012
Rockstart Accelerator startups pitchen tijdens Demo Day voor 250 angel investeerders,VCs & Rockstart community http://pr.co/p/000p2y
Op 15 juni lanceert Rockstart Accelerator, de eerste Demo Day. Het is de finale van het Accelerator programma waarin de 10 uitverkoren (inter)nationale startups uit 5 landen hun bedrijf presenteren aan de top van de Nederlandse investeerders-community. Meer dan 250 Rockstart mentoren, angel investeerders en venture capitalists, waaronder Prime, Endeit en Peak Capital zijn aanwezig om te luisteren naar de pitches van de 10 startups.

AMSTERDAM – 25 mei 2012

Er hangt voor de jonge bedrijven veel af van de presentaties. Het is hun eerste grote kans om op de radar te komen bij zoveel investeerders tegelijkertijd en direct zaken te kunnen doen. Want daar gaat het natuurlijk allemaal om op Demo Day.

Demo Day

Demo Day wordt een toonaangevend event, met als hoogtepunt de pitches van de 10 startups. “Het leven van een startup kent hoge pieken en diepe dalen”. Aldus Don Ritzen, mede-oprichter en MD van Rockstart Accelerator. “De startups hebben in de afgelopen 100 dagen op het Rembrandtplein dan ook veel met elkaar meegemaakt. Naast alle begeleiding die ze hebben gekregen van ons en de mentoren op het vlak van strategie, product development, marketing en pr, hebben we ze laten zien dat de juiste focus onder allerlei omstandigheden doorslaggevend is.”

Om dit te illustreren is er een inspirerende gastspreker gevonden in ondernemer Joseph Oubelkas. Hij deelt op 15 juni zijn verhaal over hoe hij 4,5 jaar lang onrechtmatig gevangen heeft gezeten in Marokko, onder extreme omstandigheden. Hoewel de situaties onvergelijkbaar zijn, is het inspirerende verhaal van Oubelkas het toonbeeld van hoe je tijdens grote tegenslagen kracht uit jezelf kunt putten en door blijft gaan met waar je in gelooft.

Undercurrent

‘We hebben ook een zeer passende lokatie gevonden voor de spannende finale: Undercurrent, in Amsterdam Noord. Deze plek past helemaal bij de vibe van Rockstart Accelerator: open, inspirerend, en anders”, aldus Ritzen.

Accelerator Program

Rockstart Accelerator is op 23 maart jl. van start gegaan op het Rembrandtplein, in het pand van TomTom. “In de afgelopen twee maanden hebben de startups weken gemaakt van 80 – 100 uur met als doel direct de business te verbeteren maar zeker ook geweldig voor de dag te komen tijdens Demo Day.

PostCron, een Argentijnse startup, verdubbelde de afgelopen 8 weken het aantal klanten van 300 naar 600 en afgelopen week vlogen er nieuwe ontwikkelaars vanuit Argentinië naar Amsterdam om het team te versterken. ImgZine is na het binnenhalen van een aantal grote klanten al break even, met een team van 10 man. De aanvragen van uitgevers uit het buitenland stromen ook binnen.

Het jongste team in het programma – Owlin – werkt al 3 jaar aan de basis van een API waarmee nieuws en socialmedia razendsnel doorzocht en geanalyseerd kunnen worden. Het resultaat is een slim algoritme waarmee traders 5-10 minuten eerder nieuws binnen kunnen krijgen dan onder meer giganten als Reuters en Bloomberg.

Ook na Demo Day blijft Rockstart Accelerator de startups van de juiste begeleiding voorzien om in een hoog tempo te kunnen doorgroeien. Naast de bestaande partners die Rockstart Accelerator al sinds dag één ondersteunen, Microsoft BizSpark, TomTom en HP, zijn onlangs twee waardevolle nieuwe partnerships gesloten met fiscaal advies- en accountantskantoor RSM Niehe Lancée Kooij en advocatenkantoor Kennedy van der Laan.

RSM zal de startups gaan adviseren over het fiscale gedeelte van nationale en internationale expansie en de begeleiding van de implementatie van financiële administraties. Advocatenkantoor Kennedy Van der Laan biedt de start-ups juridische expertise bij het opzetten van hun structuur en bij het aantrekken van aanvullende investering.

Over Rockstart Accelerator

Rockstart Accelerator is een nieuw, intensief programma dat startups helpt met specifieke kennis, netwerken, contacten en investeringen om een idee sneller en beter voorbereid naar de markt te brengen. Tijdens het Rockstart Accelerator-programma krijgen deelnemende teams steun op het gebied van investeringen, media, marketing, juridische en operationele aspecten. De basis van Rockstart Accelerator is Amsterdam, Europese broedplaats voor nieuwe innovatieve bedrijven. De eerste 10 startups in het Rockstart Accelerator-programma zijn gestart op 23 maart 2012. Rockstart Accelerator is een onderdeel van Rockstart, het bedrijf dat in 2011 door Oscar Kneppers werd opgericht. Zie ook Rockstart.com.

Voor meer informatie en vragen:

Don Ritzen, co-founder en MD Rockstart Accelerator

Rembrandtplein 35

1017 CT  Amsterdam

e:      don@rockstart.com

t.:      +31 654 697 517

“Het leven van een startup kent hoge pieken en diepe dalen. De startups hebben in de afgelopen 100 dagen op het Rembrandtplein dan ook veel met elkaar meegemaakt. Naast alle begeleiding die ze hebben gekregen van ons en de mentoren op het vlak van strategie, product development, marketing en pr, hebben we ze laten zien dat de juiste focus onder allerlei omstandigheden doorslaggevend is.”

We hebben ook een zeer passende lokatie gevonden voor de spannende finale: Undercurrent, in Amsterdam Noord. Deze plek past helemaal bij de vibe van Rockstart Accelerator: open, inspirerend, en anders.