ROCKSTART ACCELERATOR BREIDT STEUN AAN STARTUPS VERDER UIT

Extra zomerprogramma om internationale groei te stimuleren

16 NOVEMBER 2011, AMSTERDAM, NEDERLAND
Samenvatting
Rockstart Accelerator komt met een uitbreiding van steun aan nieuwe startende ondernemingen om internationaal door te breken. Naast het 100 dagen programma in het voorjaar van 2012 voor 10 teams biedt Rockstart Accelerator een zomerprogramma van 3 maanden extra. Deelnemende teams krijgen support op het gebied van investeringen, media, marketing, juridische en operationele aspecten. Het extra programma sluit af met een 25 dagen durende startup stresstest met bedrijven in Silicon Valley, VS.

Europese broedplaats voor nieuwe innovatieve bedrijven
De basis van Rockstart Accelerator is Amsterdam, Europese broedplaats voor nieuwe innovatieve bedrijven. Het team van Rockstart Accelerator heeft in het afgelopen jaar meer dan 10 Startup Weekend events georganiseerd en/of gepresenteerd in o.a. Praag, Brussel, Bratislava, Warschau, Amsterdam en Eindhoven: met meer dan 200 teams en 3000 deelnemers.

Op basis van gesprekken met deelnemers die aan andere Europese Accelerator programma’s hebben deelgenomen, is de huidige opzet van 100 dagen + extra 3 maanden tot stand gekomen. Rockstart Accelerator gaat door waar andere startup accelerators meestal abrupt stoppen.

Op 1 maart 2012 begint het programma van Rockstart Accelerator in Amsterdam en is vanaf nu open voor inschrijving: http://rockstart.com/accelerator. Sluiting van aanmeldingen is 6 januari 2012. Rockstart Accelerator staat open voor alle type startups. Ook voor nieuwe bedrijven op gebied van duurzaamheid, retail, of andere sectoren.

Extra 3 maanden
Tijdens het voorjaarsprogramma kunnen startups met begeleiding van 99 mentoren, ondernemers, media- en marketingexperts, advocaten en vormgevers zich ontwikkelen. Dag 100 is Demo Day waarbij de teams zich kunnen presenteren aan investeerders en aan journalisten. In de extra periode daarna krijgen de startups training en advies over onderhandelen, business waarde, intellectueel eigendom, branding en marketing.

Beloften
Rockstart Accelerator belooft elk team dat zich inschrijft en wel of niet wordt gekozen, serieuze en persoonlijke feedback over het concept of voorstel krijgt. De deelnemers van de 10 teams die winnen krijgen: 5,000 EUR per deelnemer, 99 mentoren, een intensief programma van 100 dagen + een extra zomerprogramma van drie maanden, waarvan de laatste 25 dagen startup test in de VS + gratis kantoorruimte in Amsterdam.

Over Rockstart Accelerator

Rockstart Accelerator is a seed investment, mentorship-based program that runs for an intensive 100 days, followed by a 3-month summer program focussed on funding and bridging Amsterdam with Silicon Valley.  The program helps 10 promising startups to launch their products worldwide, get ready for growth investment or bootstrap into profitability.

The 10 start-ups in the Rockstart Accelerator program will be supported by an international mentor group of 100 entrepreneurs, CEO's and experts.

The start-ups receive intensive support for 100 days, while building towards Investor Day, where they can present their businesses to over 300+ investors, CEO's, mentors and the press.

Startups interested in applying for the Rockstart Accelerator Smart Energy Program have until October 31st, 2013 to do so via the website.